Kako formatirati svoj radio program

Što znati

  • Započnite s osnovama: Odlučite se o vremenskom utora, prikaz duljine i temu sadržaja ili žanr.
  • Format za hipotetičku emisiju je sljedeći: : 00 Otvoreno -: 10 set zaustavljanja -: 20 zaustavljanja -: 30 zatvara se.
  • Za napredno oblikovanje razmislite o organiziranju sadržaja prema tempu, glazbenom doba ili proizvodnim elementima.

Do nekih, izraz format evocira slike redatelja programa ili radio savjetnika koji sjede u sterilnim uredima i prelijevaju strukturu tipičnog programiranja. Učenje kako formatirati radio program ili podcast s pravim sadržajem vrlo je važno.

Ljudi vole red

Možete zamisliti da svoju vlastitu radio emisiju bude divlja vožnja nečuvenog udjela. Imajte na umu da su ljudi još uvijek stvorenja koja traže red – čak i u neredu.

Postavite temu i vrijeme

Recimo da ste stvorili streaming internetsku stanicu s turskom narodnom glazbom i održat ćete predstavu pet dana tjedno s najvećim imenima u turskoj narodnoj glazbi. U najmanju ruku želite da vaši slušatelji znaju kada Vaša emisija se emitira. Ako odlučite da će biti noćna u 10 p.m., Upravo ste formatirali svoju stanicu. Zapravo, odluka prvog formata bila je odlučivanje o turskoj narodnoj glazbi (dobar posao!) A druga je odluka bila postavljanje vaše emisije na 10 p.m. Barem sada slušatelji će znati kada treba prilagoditi svoju emisiju.

Započnite s uvodom, završite s outrom

Nije loša ideja započeti s nekom vrstom otvoren ili uvod To objašnjava što će ljudi čuti i koga slušaju. Uvodi čine i odličan utor za zahvalnost programskim sponzorima.

Isto tako, završite show s a Zatvoriti ili an outbo. Za slušatelje koji se ugađaju tijekom sredine ili samo propuštaju početak, Outro im omogućuje da znaju što su slušali, tko i možda kako poslati e -poštom ili adresu vaše web stranice.

Izbor sadržaja

To su osnovna formatika. Odatle stablo ispunjavate izborom sadržaja:

  • Hoćete li napraviti pauze tijekom svoje emisije kako biste reproducirali snimljenu komercijalnu ili reklamu sponzora za svoj vlastiti proizvod ili uslugu?
  • Ako je tako, koliko ćete “zaustavljanja” (komercijalne pauze) integrirati i koliko će dugo biti? Možda ćete imati 30-minutni podcast i zaustaviti se za najavu komercijalne ili javne usluge dva puta: 10 minuta u vašem programu, a zatim 10 minuta kasnije.

Znajući otprilike kada ćete napraviti ove pauze, možete bolje planirati svaki segment svoje emisije koji ih okružuje.

Već izgleda format naše hipotetičke emisije:

: 00 Otvoreno -: 10 set zaustavljanja -: 20 zaustavljanja -: 30 zatvara se

Formatiranje talk showa je jednostavan i struktura vam pomaže u tempu programa.

Logika formatiranja nastala je iz radija, ali jednako se dobro odnosi na podcasting.

Napredniji oblikovanje

Što ako ste odlučili napraviti Oldies Show s glazbom iz 1980 -ih? Ne trebate ništa planirati ali Možda biste htjeli postaviti format koji širi glazbu na način da:

  1. Omogućuje da se vaše pjesme okreću kroz desetljeće jednako do godine; ili
  2. Predstavlja glazbu Tempo -a, stvarajući “brda i doline” tako da slušatelj ne čuje previše sporih pjesama zaredom (ili brze, po tom pitanju).

A kad ne razgovarate između pjesama, hoćete li umetnuti produkcijske elemente koji slušateteljima govore u koju stanicu slušaju? Ako je tako, gdje ćete ih smjestiti tako da se ne miješaju previše s glazbom ili se ponavljaju prečesto, ali sviraju dovoljno da bi bili učinkoviti?

Formatiranje je i dalje ključno

Sve je to oblikovanje I koliko god možda bili bolesni od komercijalnog radija, nemojte zanemariti formatiranje samo zato što je pretjerano korišten. Korisno je pažljivo razmisliti o svojoj radijskoj emisiji i donijeti konstruktivne odluke o tome kako je najbolje predstaviti.

Doba prekomjerno formatnog radija

Mnogi stručnjaci žale da je radio posljednjih godina previše čvrsto strukturiran. Novi format Jack -a koji se usvaja u cijeloj zemlji može se smatrati reakcijom na to. To je vrsta formata protiv formata-barem je to dio onoga što programeri pokušavaju prenijeti slušateljima. Nemojte na to smatrati starim radio; Zamislite to kao svoj radio “na Shuffle” poput vašeg iPoda.

Jack stanice tvrde da su povećale veličinu svojih glazbenih knjižnica i odbacile uobičajena pravila o tome koja se pjesma reproducira pored druge pjesme, kada se tijekom tipičnog sata događa, pa čak i koliko često.

Donja linija

Kao i bilo što, formati imaju svoje mjesto i iako često zlostavljani, oni nisu inherentno zli. Formati daju strukturu i skeletna su osnova za zvuk stanice ili čak radio emisije.